waarom heeft paul van loon (schrijver) altijd een zonnebril op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Misschien mankeert hij wat aan zijn ogen. Lichtschuwheid door allerlei oorzaken kan mensen de noodzaak geven een zonnebril te dragen.

Het beste antwoord

Volledig gekopiëerd van onderstaande site/bron

Verschillende verhalen doen de ronde over de Zonnebril van Paul van Loon. Hij zou rode ogen hebben. Hij zou een vampier zijn…
Het volgende verhaal wordt verteld in de familie van Loon.

Toen Paul pas geboren was en nog zo klein als de Dolfje Weerwolfje-knuffel, lag hij in zijn wiegje en huilde. Hij huilde dag en nacht. Zijn moeder zette hem voor het raam, zodat het zonlicht lekker in zijn wiegje scheen. Paul huilde nog harder. Zijn moeder was ten einde raad. Paul vond het zachte licht blijkbaar maar niets. Ten slotte zette ze hem een piepklein zonnebrilletje op en plotseling stopte Paul met huilen. Sindsdien heeft hij nooit meer gehuild. Vraag hem nooit zijn bril af te zetten…

Deze vraag is beantwoord door Paul van Loon zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heet image building ;-)
Hij schrijft enge boeken en die bril geeft 'm iets geheimzinnigs (vindt hijzelf, en vinden veel van zijn fans).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn 'bestsellers' zijn de boeken van Dolfje Weerwolfje.
In interviews voor kinderen zegt hij de vader van Dolfje te zijn. Om alles dat extra scheutje geheimzinnigheid mee te geven, verschijnt hij met zonnebril op de foto (die vaak ook achterin de boeken van Dolfje Weerwolfje staan).
Weerwolven kunnen immers niet tegen zonlicht, dus het idee dat hij de vader van Dolfje zou zijn wordt daarmee zogenaamd bevestigd.
Leuk toch! En de kinderen vinden het geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Het waren toch vampieren die niet tegen zonlicht kunnen?
Weerwolven kunnen er wel tegen, die hebben meer last van maanlicht :P