Welke boeken/ schrijvers zijn echte aanraders?

Als je houdt van (scandinavische) thrillers, Renate Dorrestein en romans.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (14)

Ranonkel, van Jacques Hamelink
Nooit meer slapen, van Willem Frederik Hermans

Twee van mijn favorieten...
rose
13 jaar geleden
Ik ben gek op Scandinavische schrijvers.

Hier een lijst van mijn favorieten:

- Anna Hanna Johanna (Marianne Fredrikson)
- Het boek Dina (Herbjørg Wassmo)
- De kunst om in koor te huilen (Erling Jepsen)
- Mannen die vrouwen haten (Stieg Larsson)
- Het leugenhuis (Anne B. Ragde)
- De Daisy sisters (Henning Mankell)

Op deze website vindt je alle scandinavische schrijvers die vertaald zijn.
http://www.noordseliteratuur.nl/index
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet een hele goeie thriller: het oude testament.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik al gelezen :-(
De dochter van de alchemist, van Katharine Mc Mahon is in dit genre een aanrader.
Bibrau het vikingkind, van Judith Lindbergh is ook geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb laatst een leuk boek gelezen La candy het is wel een grappig boek en het is een roman weet niet of het iets voor je is suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Moorden van Barkvik van Ingvar Ambjornsen.

Is een boek van een Noorse schrijven en is zeker een thriller!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard de Millennium Trilogie van Stieg Larsson
(Mannen die vrouwen haten, De vrouw die met vuur speelde & Gerechtigheid).

Daarnaast is onderstaande titel ook heel goed:
Schoonmaaktips van een huurmoordenaar - Hallgrímur Helgason
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken geen scandinavische schrijvers die aan te raden zijn, wel Amerikaanse:
- Patricia Cornwell
- Karin Slaughter
- Tess Gerritsen
- Stephen King
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle boeken van de Zweedse thriller schrijfster Camilla Läckberg, super goed! Wel in de goede volgorde lezen, dus bij het eerste boek beginnen, want je volgt de hoofdpersonen daarna in hun ontwikkeling.
Verder de boeken van Karin Alvtegen, ook een scandinavische schrijfster.
En alles van Charlotte Link, een Duitse thrillerschrijfster, héél erg spannend.
En natuurlijk Esther Verhoef, onze beste Nederlandse thriller-auteur.
Veel leesplezier!

Toegevoegd na 3 minuten:
Begin met de boeken van Läckberg met haar eerste boek "De IJsprinses".
Begin met Charlotte Link met bijvoorbeeld 'De Vreemde gast'of 'De echo van de schuld". Maar haar boeken kun je los lezen en zijn allemaal erg goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neen aan dat je de Millennium triologie van Stieg Larsson dan al kent.
Prachtige boeken en de films zijn ook mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf vind zelf Simone van der Vlugt een hele goede schrijver (thriller). Tot het laatste moment is het spannend en leef je mee met de hoofdpersoon. En tot het laatste hoofdstuk weet je nog steeds niet wie de moord heeft gepleegd. De reunie en herfstlied vond ik heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen scandinavische thriller schrijver maar zeker een aanrader als je van goede en spannende thrillers houd zijn de boeken van harlan coben die zijn van het begin tot de laatste bladzijde spannend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Camilla Läckberg! Thrillers maar ook met een tintje familieleven erin (zoals bijv. Saskia Noort etc.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees zelf veel Robin Cook, de spanning begint vaak pas laat op te komen maar het zijn stuk voor stuk ijzersterke verhalen :)
Heeft overigens vrij weinig met Scandinavie te maken maar is wel een aanrader.