Hoe gaat het sprookje van Luilekkerland?

Ik heb alleen een paar beelden van Luilekkerland(rijstebrijberg, gebraden kippetjes en een rivier van limonade), maar hoort er ook een verhaal bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Na de berg van rijstebrij komt men in luilekkerland waar de fontein wijn en limonade spuit, broodjes in de beek drijven, de vissen gebakken in je hand springen, gebraden duiven in je mond vliegen, biggetjes al met mes en vork in hun rug rondlopen, het snoep regent en de huizen van koek zijn. Als spel kun je ham- en worstschieten, in het "kleerenbosch" een nieuwe garderobe aanschaffen en het is er altijd kermis. Goud en zilver groeit er aan de bomen.
Het hele verhaal staat onder meer te lezen in Het boek van luilekkerland / door Chr. van Abkoude.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het officiële Luilekkerlandsprookje vind je in de bron hieronder.
De rijstebrijberg is een effect uit 'De zoete pap', zie bron 2.
Daar zijn talloze 'vertalingen' en varianten op gemaakt met allerlei dingen die lekker waren/zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een z.g leugensprookje/kindersprookje opgetekend door de gebr. Grimm. Het is gebaseerd op een gedicht uit de 13e eeuw. Op google kun je er meer over vinden,al weet ik niet of je het er compleet kunt vinden.
Bronnen: