Wat voor soort boeken zoek je? Om techniek te leren, of kunstbeschouwing?

Wat het laatste betreft: Photography, a cultural history, van Mary Warner Marien, vind ik zelf wel een heel goed boek. Het vertelt over praktisch alle stromingen binnen de fotografie, vanaf het allereerste ontstaan van de fotografie, tot en met de jaren 90.
Het zijn geen heel uitgebreide analyses van individuele foto's, maar het gaat wel heel goed in op wat kenmerkend is voor fotografie uit een bepaalde tijd of stroming, waarvoor men de fotografie gebruikte, technische ontwikkelingen etc. Echt heel leerzaam.
Behoorlijk dik boek, en er staat echt zoveel interessants in.
Heel interessant om te lezen, maar ook heel leuk om door te bladeren en plaatjes te kijken, omdat er zoveel verschillends in staat.