Ernest Hemingway heeft ooit een verhaal van 6 woorden geschreven: "For Sale: Baby shoes, never worn."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er was eens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is meer een sprookje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel lekker kort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vergeet: En ze leefden nog lang en gelukkig :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee sorry, dan wordt het verhaal te lang ;-)
Ha, die Djools;

Einde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is lastig om te bepalen wat het kortste verhaal is aangezien er geen exacte definitie is die bepaald wanneer iets een verhaal is of niet.
Meestal neemt men aan dat een verhaal minimaal 300 tot 600 opeenvolgende samenhangende woorden bevat.
Op Schrijvenonline.org staat een zelfde soort vraag als die van jou, maar dan ook met korte verhalen als antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is iets een verhaal als het verteld over iets wat gebeurd is, je kan namelijk ook het verhaal vertellen wat je gister hebt gedaan, namelijk: De hele dag geslapen. Een verhaal is dus op zijn kortst als de kortste zin waarin je een verhaal(dus iets wat gebeurd is) verteld..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat het kortste verhaal is weet ik niet precies.
Ik weet wel wat het kortste gedicht is, Het was zo'n goed gedicht dat de schrijver, Joost van den vondel. Met dit gedicht, bestaande uit twee regels van elk één woord, won hij in 1620 een dichtwedstrijd. De tekst luidt: "U, Nu!"