Het idee erachter is een beschrijving te geven van het falen van vaders en over de kwetsende zelfgenoegzaamheid van degelijke burgers. De vader van de verteller wordt steeds tragischer in zijn aandoenlijke en vergeefse pogingen om van de drank af te komen. Zijn streven om een normale vader te zijn, wordt hem fataal.
SimonV
2 jaar geleden
Het boek is zowel een gevoelige ode aan als een hilarische afrekening met het dorp van de jeugd van de auteur, Dimitri Verhulst. Rode draad is de relatie tussen de zoon en zijn vader. Hij groeit op in armoede, maar wel liefdevol. De roman gaat erover hoe moeilijk het is om afscheid te nemen van een bijzondere, maar destructieve omgeving.
Amadea