Wat is de titel van een boek, waarin een vrouw dieren inslikte?

Hoi hoi, ik krijg het niet meer uit mijn hoofd ik bedacht me net een heel vreemd boekje of iets wat ik ooit jaren geleden ergens las/zag... maar ik kan me de titel niet herrineren en Google helpt me niet verder.
Het ging over een (volgens mij oude) vrouw die allerlei dieren levend doorslikte (ja het was een heel vreemd iets...) het begon bij een spin of zoiets en ging van een vogel naar kat naar hond naar nouja een paard. Volgens mij was dat degene waar ze in stikte?... ik weet het niet zo heel goed meer maar als ik eenmaal iets wil weten kan ik niet stoppen met zoeken... als iemand mij verder kan helpen en/of de titel van dit boek misschien kent hoor ik heel graag een reactie!

Alvast bedankt

1.8K

Antwoorden (1)

There Was An Old Lady Who Swallowed A Fly, met illustraties van Rashin Kheiriyeh.

Het blijkt gebaseerd te zijn op een kinderliedje. Zie voor meer informatie: https://en.wikipedia.org/wiki/There_Was_an_Old_Lady_Who_Swallowed_a_Fly.
.
Er zijn allerlei versies van dit boekje. Zie https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=There+was+an+Old+Lady+who+Swallowed+a+Fly.
De versie die ik als eerste vond via Google is een van die versies.
Toegevoegd op 04 september 2021 21:12: tekst
Antoni