Mag je een boek schrijven waar een bekende app ook een rol in heeft?

Ik wil een boek schrijven waar een bekende app ook een rol in heeft alleen ik weet niet of je de naam mag noemen van die app

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
14.9K

Antwoorden (1)

Er is geen algemeen verbod op het gebruik van merknamen zoals namen van apps. Heel soms doen eigenaren moeilijk over misbruik van hun merknaam (luxaflex was vroeger berucht) maar de meesten zien dit hoogstens als gratis reclame.
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Zal wel een beetje afhangen van welk rol het speelt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oké bedankt voor de antwoord
SentWierda
3 jaar geleden
Aanvulling op tinus1969. Luxaflex was niet boos over het gebruik van de merknaam; dat was positief en eigenlijk reclame voor het bedrijf, Maar Luxaflex werd wel boos als concurrerende raambekledingsbedrijven zich de naam Luxaflex toeëigenden.
Zoals ook Bayer het gebruik van het woord Aspirine (een merknaam voor hun pijnstiller) door andere pijnstillerfabrikanten niet goedkeurde. Intussen is de strijd achter de rug en zijn alle pijnstillers in dezelfde categorie "aspirines". En is "aspirine" een gewoon woord geworden.