Mag ik namen van bands noemen in een informatief boek?

Ik wil voor mijn boek (zeer kleinschalig) over de Nederlandse death metal scene achterin een lijst van alle namen van bands noemen per subgenre. Verder geen informatie erbij. Daarbij wil ik verwijzen naar een al bestaande encyclopedie pagina voor meer informatie over die bands. De rest van de interviews en informatie ga ik al toestemming vragen aan de bands zelf. Mag ik overigens in mijn verhaal wel band namen noemen in de interviews die ik stel aan de personen. Denk aan invloeden vanuit het buitenland, of zaken die ik zelf heb uitgeplozen met daarbij genoemde band namen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Antoni
3 jaar geleden
Zo lang je geen negatieve dingen schrijft, is er waarschijnlijk weinig aan de hand. Mocht je toch negatieve dingen willen schrijven, nuanceer ze dan met woorden als "Er wordt gezegd dat..." of "Sommigen beweren dat deze band...", zo raad ik je aan.

Antwoorden (1)

Je kunt gerust de namen van de bands noemen en er eventueel wat informatie over de bands aan toevoegen.
Er bestaat geen auteursrecht betreffende het noemen van (band)namen.
SimonV