Hoe kan ik een meisje beschrijven, zonder er mijn mannelijke hormoon op los te laten?

Ik moet voor mijn boek een beetje oefenen om meisjes te beschrijven, Ik beschrijf nu dus meisjes die ik in het echt ken.

Alleen heb ik tijdens het beschrijven van hun, moeite om erg geen vorm van liefde in te gooien (mannelijk hormoon), en dus schrijf ik alles net ofdat ik verliefd op het te beschrijven meisje ben.

Hoe kan ik hiervan af komen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je een voorbeeld geven hoe je ze nu beschrijft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan ik doen, maar ik moet eerst even weg, en dan moet ik er snel 1 schrijven, want ik heb ze allemaal weg gegooit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hersencel Bij gebrek aan inspiratie lukt dat nu helaas even niet

Antwoorden (9)

Dit lijkt me een vrij eenvoudig op te lossen probleem. Als je testosteronspiegel al stijgt bij het beschijven van meisjes, moet je het in eerste instantie een proberen om een jongen te beschrijven.

Desnoods het mannelijke equivalent van de persoon die je beschrijft, dan verander je in de tekst de "zijn/hem/hij's"
in "haar/zij" en je bent al een stuk verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon deze vairabelen opschrijven:
Kleuren, vormen, maten, kleding. En daar achter de antwoorden opschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij welke gedachte aan die persoon krijg jij een glimlach of andere emotie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beperk je tot de waarneembare feiten: donker haar, blauwe ogen, slanke taille enz. Als het ook gaat om een karakterschets van het meisje te geven beperk je dan in eerste instantie tot steekwoorden: spontaan, lief, humoristich, vrolijk, stil, enz. Als ook dat is gelukt en het is nodig voor je opdracht/boek kun je al die dingen samen in een zin verwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je fantasie werken en verzin meisjes. Probeer zakelijk een karakterschets te bedenken en een puur biologische vorm van een meisje.
Bedenk eerst een kapsel (krullend, gekroest, kort pagekopje, lange sluike haren enz.)
Dan de kleur haren( blond, mahoniekleurig, kastanjebruin, as-blond etc)
De ogen; Hemelsblauw, amandelvormig donker bruin,fijn samengeknepen grijs, groot en groen,etc)
Het figuur;( mollig, goed geproportioneerd, lang en slank,
log en dik etc.)
De uitstraling;(soepel en lenig,sexy,arrogant, naïef, speels,
vrolijk, charmant enz)
En zo ga je verder naar gelang het karakter van je fantasiemeisje. Ga niet aan types denken die je kent, maar gebruik je fantasie. Juist dat maakt schrijven leuk!
13 jaar geleden
Probeer objectief te kijken naar het meisje dat je wil beschrijven. Bedenk dat ze 20 jaar jonger of ouder is dan jij en beschrijf wat je ziet. Bijvoorbeeld;
Ik rijd met zijn skateboard door het Vondelpark. Heerlijk is dat op de vroege zondagochtend, want dan is het nog rustig en hoef ik niet zo op te passen waar ik rijd.
Zo'n 200m verderop zie ik een meisje achter een hond aan rennen. Het is een grote zwarte hond en nu ik dichterbij kom zie ik dat zijn riem achter hem aan sleept.
Het meisje probeert de hond te grijpen. Het is een grappig gezicht en ik blijf even stil staan om te kijken. Het meisje is ongeveer mijn leeftijd schat ik. Ze heeft donker haar tot over haar schouders en een mooi slank figuur. Ze heeft een rood vestje over haar goed zittende spijkerbroek aan en daaronder rode All Stars. Ineens ziet ze me staan kijken en ze rent naar me toe. 'Wil je me helpen? Bo is losgekomen van zijn riem en ik kan hem alleen niet vangen!'
Ik besluit om mijn skateboard maar even aan de kant te leggen en ik loop de andere kant op dan het meisje. We proberen Bo in te sluiten.
Het is nog een jonge hond met veel energie. Hij is niet helemaal zwart, maar het lijkt of hij witte sokjes aan heeft. Verder heeft de hond een stoere zwarte riem om met steentjes erop. Het handvat sleept hij met zich mee, wat zo'n lawaai maakt dat hij er steeds van schrikt en harder lijkt te gaan lopen.

Noem zoveel mogelijk feiten.. kijk door de ogen van de persoon uit je boek en niet door de ogen van jezelf!
Het zou misschien helpen om niet alleen maar perfecte mensen te beschrijven, zodat je ze niet alleen maar op hoeft te hemelen. Je kan ook raar haar beschrijven wat je zelf niet mooi vind, of aparte kleding, of een knalrood gezicht van de inspanning, of een vreemde jas ofzo. Ook zou het helpen om niet de voor jou bekende mensen in je boek te beschrijven. Dan ga je er zelf een beeld bij vormen en komen ook jouw persoonlijke gevoelens naar voren.
Ik kan die jongen van hierboven beschrijven als;
Jantje is een jongen van 20 die gek is op skateboarden. Hij is niet zo groot en draagt sportieve kleding. Vandaag draagt hij een wijde skatebroek met een zwarte Linkin Park trui erop. Verder heeft hij zwart kort haar heeft wat last van acne, maar door zijn stralende glimlach en leuke pretogen is het een leuke jongen om te zien.
Ik heb hier verder geen gevoelens bij. Hij ziet er wel leuk uit denk ik, maar hij is me te jong. Daardoor komt mijn gevoel er niet echt in. Succes met je boek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn. Op je school had je waarschijnlijk massa's meisjes waar je geen erotische gevoelens bij had. Neem zo'n meisje in gedachten of denk aan je zus of je nichtje als je een meisje beschrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ik weet niet of je je daar echt druk om moet maken. Als IK een meisje moet beschrijven voor iemand die haar niet ziet, ga ik ook niet aan de uiterlijke kenmerken voorbij. Het enige waar je wellicht voor op moet passen zijn al te smakelijke superlatieven.
Het maakt voor de lezer daarbij inderdaad nogal uit of de heldin door moeder natuur was voorzien van een niet onaanzienlijke borstpartij, of dat ze een paar lekkere dikke tieten had. Of dat nu zoveel met hormonen te maken heeft weet ik niet ; meer met je gevoel voor taal.
Probeer een meisje te beschrijven waar je NIET verliefd op bent, maar die je helemaal niet kent ofzo. Dus vermijd woorden als schitterend, prachtig, geweldig, fantastisch, stralend, hemels en dergelijke. Die maken het sowieso al snel erg kazig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn precies de woorden die ik altijd gebruik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, als je die dus ziet te vermijden, kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je
Probber het uit op verschillende mensen.
Heren, kinderen, ouderen het hoeft toch niet alleen op meisjes gericht te zijn.