Hoe heet het nederlandse boek uit de 20e eeuw dat enkel witte paginas had?

Mijn Nederlands leraar had het hier over. Er was een boek van een Nederlandse schrijver met alleen witte pagina's. Het is ook vertaalt in het Engels en Duits. Als ik boek wit opzoek krijg ik alleen notitieboeken te zien.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
LeonardN
4 jaar geleden
Hier staan een aantal van die boeken. Geen uit de 20ste eeuw.
LeonardN
4 jaar geleden
Oeps vergat de link: https://en.wikipedia.org/wiki/Empty_book
SentWierda
4 jaar geleden
Er zijn duizenden Nederlandse boeken met witte pagina's. Deze boeken worden dummy's genoemd. Uitgevers en boekdrukkers maken deze boeken om potentiële auteurs een indruk te geven van hoe het boek 'in de hand ligt'. Vooral POD (printing on demand) werkt met dummy's.
Ook zijn dummy's te koop in de boekwinkel. Je kunt dan zelf zo'n boek 'invullen' en je waant je auteur,

Antwoorden (1)

Gevonden! Het boek heet "Wit", werd in 1962 voor het eerst uitgebracht (vijf exemplaren) en werd bedacht door Herman de Vries. In 1967 werd het in een grotere oplage herdrukt. In het Duits heet het "Weiss" en verscheen het in 1967 een uitgave van Hansjörg Mayer. En de Engelse titel, je kunt het wel raden, luidt: "White".
Amadea
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
Een schrijver die een blanco boek uitbrengt. Dat is toch een contradictio in terminis?
SimonV
4 jaar geleden
Plus. Fantastische vondst!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel! Precies wat ik zocht!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ super gevonden! Chapeau