oud exemplaar gevonden van Mein kampf wat is deze waard en kan ik hem zomaar op markptlaats verkopen?

bij het leegruimen van een woning na het overlijden kwam ik het boek mein kampf tegen duits talig
ik meen uit 1933 . kan op google niet dezelfde vinden wat is deze waard mag ik hem zomaar verkopen op marktplaats ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
LeonardN
4 jaar geleden
Kijk en vergelijk
https://www.catawiki.nl/catalogus/boeken/auteurs/332379-hitler-adolf

Antwoorden (1)

n Duitsland en Nederland is het bezitten en het uitlenen (door bibliotheken) van het boek niet verboden. Dit geldt ook voor de Nederlandse vertaling Mijn kamp uit 1939, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft in 1974 op grond daarvan de handel in een herdruk van het boek verboden.