Wat was jouw leukste voorleesboek?

dus ik bedoel : welk boek is je bijgebleven uit je jeugd dat je werd voorgelezen. Thuis of op school.

Ik herinner me Kruimeltje nog heel goed,
en een verhaal van kamp :
De handen van Amra. brrrr dát was eng!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij ons thuis werd altijd veel voorgelezen uit de verhaaltjes van Flipje van Tiel...avonturen van een fruitmannetje en zijn kabouter- en dierenvriendjes op rijm...die verhaaltjes waren ook te zien in de zgn flipposcoop: papieren rollen met de plaatjes en verhaaltjes die je in een kartonnen kijkkastje met een lampje er achter kon bekijken...
http://www.flipje-tiel.nl/content/view/12/17/

Mijn vader las vaak voor uit de Fabels van de la Fontaine.. hij gaf alle dieren hun eigen stem...fijn bij pappa op schoot en soms griezelig als de beer of de wolf spraken...
http://www.bol.com/nl/p/boeken/fabels-van-la-fontaine/1001004002923355/index.html

Mijn kleinere zusje werd vaak voorgelezen uit de boekjes van Nijntje en later van Wipneus en Pim
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Pluk van de Petteflet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
The never ending story ( het oneindige verhaal ). Wat een geweldig boek was dat zeg, het zorgde er gewoon voor dat ik graag naar bed wilde!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Xilpad de schildpad. En verder alle andere boeken van dr. Seuss als De Fnuiken, Slaapboek en De Lorax.

Werkelijk briljant!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wipneus en Pim.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Snuf en het spookslot.
Werd ontzettend spannend voorgelezen door de juf op de lagere school.
Ik heb dit boek later zelf nog gebruikt bij een voorleeswedstrijd. (Helaas niet gewonnen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meester van de Zwarte Molen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meester_van_de_zwarte_molen

Superspannend en ik heb het later ook toen ik al volwassen was, meermaals over gelezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Kleine Kapitein van Paul Biegel. Superspannend! Werd voorgelezen op school.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De "Pinkeltje" boeken van Dik Laan .Leuk..!.
Op latere leeftijd alle boeken van "Snuf de hond" ,en natuurlijk Dik Trom, en Pietje Bel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oh ja Pinkeltje...die was ik vergeten...
Ha, die Classe1306;

Van vroeger herinner ik me diverse Sjors & Sjimmieverhalen en het boekje 'de hondenmatroos' nog, in mijn tijd als voorleesvader was 'van een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept' een grote hit.

Ik ben benieuwd naar de reden van het 'duimpje omlaag'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
''Met de poppen gooien'' van Guus Kuijer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor mij ook Pinkeltje. die boeken zijn verschrikkelijk om zelf voor te lezen, maar mijn vader kon het goed!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Arendsoog en Winnetou van Karl May, op de basisschool tijdens tekenles, heeeerlijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Abeltje, mijn vader heeft dat echt heel vaak voorgelezen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn dochter was helemaal weg van 'Floddertje' van
Annie M.G. Schmidt. Ik heb de verhaaltjes wel 100x
voorgelezen en het verveelde haar nooit.
Zeer beeldend geschreven. Ik vond het zelf ook leuk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook van de categorie Dick Laan, maar dan niet Pinkeltje maar Wolkewietje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dan nog: Wolkewietje is ondeugend geweest.
Ik heb het boek nog op de zolder
liggen...
Oh, dat weet ik zeker : De mooiste vis van de zee. Dat boek heeft mijn echt HEEL vaak voorgelezen.