Is het boek: Help, ik word puber ! Meisje, informatief genoeg voor een jongen?

Voor een jongen die:

maar info over meiden wil krijgen.
Verliefd is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zie aan je vragen dat je erg bezig bent met verkering en verliefdheid.He lezen over dit onderwerp zak zeker je kennis verbreden en je bepaalde inzichten geven. Maar met boeken en artikelen en internet alleen kom je er niet.
Ga met meiden om en observeer ze, toon je interesse in meisjes en in hun interesses ,vriendinnen dus ook meisjes.
Het is ook heel normnaal dat je terughoudend bent en niet goed durft te vragen. Maar bedenk da he voor meisjes net zo spannend is. Timing is heel belangrijk en vraag een meisje als ze ergens alleen is en op een rustige toon.
Niet geschoten is altijd mis dus gewoon er voor gaan en denk maar hoe langer je wach thoe moeilijker het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. Ik wil het ook meer gebruiken om een beetje algemene kennis op te bouwen (zodat ik hun 'prive' situaties begrijp).
Natuurlijk is het lezen van een boek dat feitelijk bedoeld is voor het andere geslacht verhelderend. Je leest er ongetwijfeld dingen in die je niet verwacht had, zoals dat meisjes ook heel zenuwachtig en onzeker kunnen zijn waar het jongens betreft. Het zijn eigenlijk allebei net mensen.
Maar er is zeker ook een 'Help, ik word puber'- versie voor jongens te krijgen, waarin vermoedelijk meer info staat waar je iets an hebt. Ook over meisjes. Als je dat al hebt echter als extra, zul je buiten de overlap zeker dingen van je gading kunnen vinden. Ik heb twee dochters , en die vinden inderdaad het boek over jongens (wel een ander dan dit, maar hetzelfde idee) bui-ten-ge-woon interessant.

Ik zou het dus niet nemen in plaats ván, maar als extraatje (en als het je niet al je zakgeld kost, lenen bij de boeb bijvoorbeeld) is het zeker een aanrader.

Toegevoegd na 49 seconden:
Overigens is het lezen van tijdschriften die primair voor meiden bedoeld zijn (meidenmagazine, girlz etc) ongetwijfeld ook heel leerzaam.