Is Ruben(de oudste zoon van Hans Sievez) de fictieve schrijver van "Knielen op een bed violen" van Jan Siebelink?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Die gedachte zou je inderdaad aan het einde van het boek kunnen krijgen. Toch denk ik dat, gezien de vele details over Hans aan het begin van het boek, dat niet de bedoeling is die Jan Siebelink had. Over Ruben zijn duidelijk veel minder persoonlijke details opgeschreven.

Verder heb ik ook andere werken van Siebelink gelezen en ik zie veel thema's uit dit boek ook in zijn andere boeken terugkomen. Ongetwijfeld spreekt Knielen op een bed violen deels over Jans eigen ervaringen, vermengd met fictie natuurlijk.