Het kopen en dan op internet plaatsen van een boek is illigaal. Het uploaden dus. Het downloaden is legaal.

Bij torrents kun je downloaden en uploaden tegelijk. Dat heet vaak ''Seeders (Uploaders)'' en ''Leechers (Downloaders). Hier mag je gebruik van maken mits je de functie uploaden(Seeden) uitschakeld.

Het is verboden om zonder toestemming van de rechthebbende muziek beschikbaar te stellen op internet.
(bron: www.anti-privacy.nl)

Het dowloaden tegen betaling (zoals Itunes) is natuurlijk wel legaal.

Ik download zelf veel. Dingen zoals Games, Films, Muziek, Documenten etc..

Wil je gebruik maken van torrents? Ga dan naar www.bitlord.com download het programma en installeer het.

Ga dan naar een torrent site. Zoals www.thepiratebay.org
zoek dan naar het luisterboek wat je zoekt.
Klik op dowload torrent. Het bestand wordt geopend met bitlord en het bestand begint te downloaden. Het hangt van de hoeveelheid Seeders af hoe snel de download gaat. Dit kan soms 0.0 kb/s zijn. En soms zelfs 100+ mb/s

Gr. Joost
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk wel, aangezien muziek downloaden ook strafbaar schijnt te zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Downloaden is niet strafbaar in Nederland.
14 jaar geleden
Downloaden mag, uploaden niet. dus als je het van een torentsite afhaalt is het verboden want als je aan het downloaden bent ben je tegelijkertijd aan het uploaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval niet als je het doet van een site waar
ze gratis worden aangeboden.

www.librivox.org
www.gratisluisterboeken.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat alles downloaden zowiezo wel mag, zolang het voor eigen gebruik is en je het nergens doorgeeft of gaat verspreiden zonder toestemming...wat ik heel normaal vind..Stel dat je een boek hebt geschreven en een ander zou het downloaden en doorverkopen bijvoorbeeld ja dan gaan ze en met je werk van door en je inkomen...dus ja daar valt veel van te zeggen... Ik zou zeggen voor eigen gebruik zal het wel mogen mits in eigen huis en niet verspreiden naar anderen toe...