Is er een goed fictief boek over nucleaire oorlog?

Voor onze boekbespreking moeten we een stuk uit een boek verfilmen .
We zijn groote Fallout fans dus we willen een boek over nucleaire oorlog.
Een beetje actie is ook welkom.
Liefst een book voor 14 tot 16 jarigen .
Auteur en titel graag.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt allebij , ik zal de twee boeken aan mijn groep voorstellen .

Antwoorden (3)

Ja, dat is er. Bijvoorbeeld:

N-13 : een toekomstlegende / Frank Herzen. Arnhem : Ellessy Jeugd, cop. 2000. ISBN 90-70282-60-7
In een toekomstige tijd gaat een meisje met haar vrienden op zoek naar het verleden van haar volk, vooral de tijd dat rond het jaar 2000 hun voorouders ternauwernood ontsnapten aan een nucleaire oorlog.
Amadea
8 jaar geleden
Aangezien je fan bent van de Fallout-serie, is 'Metro 2033' waarschijnlijk wel iets voor jullie. Aangezien dit een boek is van de schrijver Dmitry Glukhovsky, waar ook een videogame met dezelfde naam van is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk eens naar de film " THE dat alter " die film beschrijft de gebeurtenissen/ de toestand na een nucleaire aanval. Je hebt dan een aardig beeld van hoe het leven er dan uit ziet.( voor wat er van over is) Deze film was in de jaren 80 een grote hit.

Toegevoegd na 1 minuut:
De film heet, en ookmhet boek, The day after , en niet alter.