Welke boeken waren er genomineerd voor de Kinderboekenjury in 1986?

Ik heb toen een bepaald boek gelezen dat ik erg goed vond, weet nog dat ze 2e is geworden, maar weet niet meer hoe het boek of de schrijfster heet.

Na nog even googelen kom ik erachter dat het de Kinderjury is en dus niet de kinderboekenjury.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar ging het verhaal over?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar ging het verhaal over?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een jongen die door zijn stiefbroer gepest werd of iets dergelijks.

Antwoorden (2)

Ik denk dat je de boeken bedoeld die een zilveren griffel kregen. In 1986 waren dat:
Aidan Chambers voor Tirannen
Humphrey Harman voor Verhalen voor een Afrikaanse koning
Mensje van Keulen voor Tommie station
Tan Koide voor Klop, klop wie is daar
Uri Orlev voor Het eiland in de vogelstraat
Ulf Stark voor Doldwazen en druiloren
Hans Peter Thiel en Marcus Würmli voor Italië
Colin Thiele voor Stormboy

De gouden griffels gingen naar:
Deesje Joke van Leeuwen voor Deesje
Willem Wilmink voor Waar het hart vol van is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De griffels worden uitgedeeld door volwassenen, de kinderjury staat daar los van, die heeft haar eigen prijzen en juist de boeken die daarvoor meedingden, daar ben ik naar op zoek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar de kinderjury bestond nog niet in 1986. In dezelfde link kun je ook naar kinderjury gaan en daar staat: De Nederlandse Kinderjury ging van start in 1988.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oke... Dan ben ik toch echt benieuwd van welke club ik destijds deel heb uitgemaakt... Ik vraag het wel na bij de bibliotheek waar ik destijds in de "Jury" zat.
http://www.goedenmorgen.nl/jeugdsentiment

misschien kun je daar wat vinden?

www.kjoek.nl/ hier kun je het vast vinden !
wat het misschien Els pelgrom ?