Als ik een boek heb uitgegeven, mag ik er dan later een strip reeks van laten maken?

Ik bedoel dus, heb ik alle rechten in eigen handen of heeft de uitgeverij dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Doorvoor heb je een contract met de uitgever. In dat contract kunnen dit soort zaken vermeld worden.

Antwoorden (2)

Hi!,

dit ligt eraan of je je auteursrecht hebt verkocht aan de uitgeverij. Als dit recht bij jou blijft mag je er mee doen wat je wilt. Als dit boek goed loopt zou de uitgever stom zijn niet ook de strip uit te geven..

lees deze pagina even door:

http://www.pumbo.nl/uitgever/auteursrecht/2011/09/12/boek-uitgeven-en-auteursrecht-wat-is-het-en-wat-mag-er
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als jij de auteursrechten nog hebt, mag dit gewoon.

Als de uitgever dit heeft wordt het een ander verhaal.
Dan zou je met de uitgever moeten onderhandelen, om het ''terug te kopen''.
Doe je dit niet en geef je het gewoon uit, is dit een schending van copyright.