Hoe heet een boek waar je dingen in kan doen?

Wordt vaak in kinderboeken gebruikt. Zoals trek hieraan en dan komt er wat tevoorschijn, een papieren wiel waar je aan kunt draaien etc...
Ik bedoel geen pop up boek. (Zit soms ook in een pop up boek)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Dat zijn treklipjes, en het soort boeken wordt Trekprentboeken genoemd. Als je op dat woord zoekt in http://picarta.pica.nl/DB=3.34/SET=1/TTL=1/CLK?IKT=8020&TRM=Trekprentboeken dan komen er op dit moment 476 kinderboektitels tevoorschijn.
Amadea
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Goh, ik wist niet dat er (toch) een naam was voor dat soort boeken. Ik ben heel even nagegaan of er misschien de term "doeboek" of "speelboek" voor werd gebruikt, maar via Google vind je dan andere soorten boeken. + 1 voor je antwoord!
De verzamelnaam is beweegbare prentenboeken. Wat jij specifiek bedoelt is beweegbare prentenboeken met trek-, schuif- en draaiprenten. (Zo'n papieren wiel waar je aan kunt draaien is een draaiprent.)