Wat is de dikste boek die ooit uitgebracht is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boek... En dat is geen muggezifterij van me. Het is muggenzifterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het dikste boek.........bedoel je in een band, of mag en ook , net als de Dikke Van Dale, in drie banden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het dikste boek, dat...
Ja, vast de Winkler Prins
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''de'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze 'boeken' zijn ook behoorlijk dik, en hoog... ;) http://lh5.ggpht.com/_dlkAw43cLC0/SRxCqSG_zCI/AAAAAAAAAdQ/X7Q7oXLeVAA/s800/06-kansascitypubliclibrary-thumb.jpg

Het beste antwoord

In het Guinness Book of records (editie 2002) vonden we dat de grootste publicatie de Yongle Dadian is, een 15e eeuwse encyclopedie die werd samengesteld in opdracht van Ming-keizer Yongle. De 11.095 delen met 22.937 hoofdstukken, waarvan er nog 370 bestaan, werden tussen 1403 en 1408 geschreven door 147 Chinese geleerden. De grootste encyclopedie die in gebruik is, is de Encyclopedie van de Arabische wetgeving van Mohamed Abu Baker Ben Younis, waarin alle wetten uit alle Arabische landen zijn opgenomen. De 200 delen tellen 164.000 bladzijden en wegen 420 kg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mohamed Abu Baker Ben Younis Dat is trouwens geen boek, maar een lijst van misdaden tegen de mensheid. Maar wellicht een mooie nieuwe vraag Toch plus 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks men
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thankssss

Andere antwoorden (5)

Het boek van Sinterklaas met stoute kinderen zal zal op een staan, en anders de bijbel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Winkler Prins.

Hij werd zo dik, dat ze hem in stukken hebben moeten verdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er maar van uit dat een boek ook in meerdere banden kan zitten.
En dat je het Nederlands taalgebied bedoelt.

Dan is het wel De Dikke Van Dale.
De benaming De Dikke Van Dale ligt voor de hand; de eerste twee drukken hadden een omvang van zo'n 1400 pagina's, de derde druk van 1884 was sterk uitgebreid en had 1756 pagina's. Dit woordenboek was naast de bijbel een van de dikste boeken die de gemiddelde Nederlandstalige op de boekenplank had staan.
De omvang van het woordenboek is sindsdien uitgedijd; de veertiende druk van 2005 omvatte al zo'n 4500 bladzijden in drie banden (plus een cd-rom).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boek van je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende boeken die deze titel claimen.
Bhutan: A Visual Odyssey Across the Last Himalayan Kingdom van Michael Hawley is het grootste qua paginaoppervlakte (2,10 bij 1,50 meter). Je kunt het alleen met hulp van een steun als echt boek gebruiken. Het weegt 60 kilogram.
De biografie van de Kroatische president Franjo Tudjman door Hrvoje Sosic weegt 'slechts'12 kilogram, telt 3604 pagina's en is het dikste boek dat in de winkel te krijgen is.
De catalogus van het Duitse bedrijf Bon Prix is met 212 grote pagina's de kikste in zijn soort, beweert het bedrijf.
Remington's Compiled Statutes of Washington uit 1922 heeft meer dan 3500 pagina's zeer dicht gedrukte tekst en is waarschijnlijk het boek met de meeste tekst ter wereld.
Bronnen: