Flat, in literaire werken, wil zeggen dat dat karakter vrij oppervlakkig wordt weergegeven, waarbij je dus niet zoveel te weten komt over het karakter van dat personage.
Bij round characters worden de personages veel uitgebreider beschreven en kom je door de daden en uitspraken veel meer te weten over de karakters.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het iets anders geleerd dan Kruiden touwtje. Een flat character is duidelijk en maakt gedurende een boek geen ontwikkeling door. Goed is goed, van het begin tot het eind, en slecht is slecht, dom is dom, slim is slim.
Bij een round character kun je je als persoon meer voorstellen, het is meer een echt mens. Bovendien maakt een round character gedurende het boek een ontwikkeling door, of je ziet pas later in het boek andere laagjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat haivon hierboven zegt is klopt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, kruidenvrouwtje.... Mijn iPad doet een beetje raar....