Waarom heeft John Bristow in Koekoeksjong van J.K. Rowling een detective ingehuurd?

Excuses voor de spoiler.

Waarom heeft John Bristow in het boek Koekoeksjong (The Cuckoo's Calling) een detective ingehuurd? De politie had toch al 'bewezen' dat hij het niet gedaan had? Door een detective in te huren, vergrootte hij alleen het risico dat hij ontdekt werd.
Of huurde hij Strike in om hem te laten bewijzen dat de broer van Lula het had gedaan? Maar waarom dan? Want het was toch helemaal niet bekend dat de erfenis naar haar 'echte'broer zou gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Strike lijkt ter bevestiging van de politie- uitgangspunten ingehuurd.

Strike is hier de markante speurder die de toedracht van Lula’s raadselachtige dood als enige al in vroeg stadium schijnt door te hebben. Hij lijkt het hele onderzoekstraject enkel ter bevestiging en bewijsvergaring te doorlopen. Maar het is uitzendkracht en tijdelijk secretaresse Robin die de show steelt. Zij ontpopt zich charmant sprankelend als ‘Batmans rechterhand’.