Een jeugdboek met een vervloekt juweel? Weet iemand de naam?

Ik moest plotseling denken aan een boek dat ik op de basisschool heb gelezen, en ik kan nergens de titel ervan vinden. Mijn herinneringen eraan zijn ook heel vaag. Dit is wat ik er nog van weet, maar ik kan een paar dingen mis hebben:

- Het gaat over een meisje dat bij haar oma op de boerderij is
- Er is een juweel in de familie dat van moeder op dochter doorgegeven wordt. Dit juweel is vervloekt en heet (geloof ik) het 'oog van Karoth'.
- De oma heeft het juweel terug gevonden en daardoor kan een heks bezit van haar lichaam nemen
- De ziel van oma wordt uiteindelijk door de heks verbrand
- Het meisje doodt de heks met rattengif
- Het meisje komt achter het bestaan van 'de oude goden' en besluit hen te dienen
- Het meisje wordt opgepakt omdat de politie denkt dat ze haar oma heeft gedood (maar eigenlijk was het de heks), en het boek eindigt met dat het meisje in de cel zit. Ze is niet bang, want ze weet dat de oude goden haar weg kunnen halen.

Als iemand mij kan helpen, ben ik diegene eeuwig dankbaar!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Heet het boek misschien: ''Bloed op de heksensteen'' ??