In welke verteller is dit boek geschreven?

Ik zou graag 'Dit blijft tussen ons' van Daphne Huisden willen kopen, maar eerst wil ik weten in welke verteller dit boek is geschreven? Met verteller bedoel ik, bijvoorbeeld, 'ik-verteller'.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan geen leesproef vinden, maar afgaande op de recensies vermoed ik in de derde persoon. Dus geen ' ik-roman' . Maar pimn me er niet op vast. Voor een goed boek maakt het in de praktijk echter niks uit in welke vorm het geschreven is ; het verhaal sleept je toch wel mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even een taaldingetje: een boek kan niet 'in een verteller' geschreven zijn. Je kunt het wel hebben over de vertelvorm, of bijvoorbeeld spreken van een 'ik-vertelling'. Of: dit boek heeft een 'ik-verteller'. De verteller is namelijk een persoon of instantie.

Antwoorden (1)

Gevonden. In de derde persoon. De 'Hij-vorm' dus. De verteller is geen onderdeel / personage in het verhaal, maar klassiek verteller / toeschouwer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het soort verteller dat niet deelneemt aan het verhaal heet officieel een extradiëgetische verteller.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je ; maar ik betwijfel of ik het onthou hoor. Kom niet zo veel verder dan ' ik-vorm' en 'hij-vorm' :lol: