Nee, maar er is wel een episode waarin Alice een hele lange nek krijgt doordat ze een paddenstoel eet.
http://en.wikisource.org/wiki/Alice's_Adventures_in_Wonderland_(1907)/Chapter_5
Ze komt dan met haar hoofd ver boven de bomen vandaan. Een duif die langsvliegt gilt dan dat ze een serpent (slang) is, wat Alice natuurlijk ontkent.
De duif vertelt dan dat ie altijd uit moet kijken voor slangen, omdat deze het op eieren voorzien hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, er komt geen slang voor in Alice in Wonderland, wel een rups die soms door kinderen voor een slang wordt aangezien.