Weet iemand de titel van een boek dat gaat over een geheime fantasie wereld onder Amsterdam?

Ik heb heel lang terug een boek gelezen over een fantasie wereld onder Amsterdam. In het boek vind een jongen een geheime gang in zijn kamer die leid naar deze wereld.

Ik hoop dat iemand dit herkend en mij de titel kan geven zodat mijn broertje dit boek ook kan lezen.

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Meerdere zoektochten heb ik hiervoor gedaan, maar het komt telkens uit op dezelfde titel. Die ga ik toch maar als antwoord proberen, hoewel er geen link te vinden is met Amsterdam:

De Wachter van de Driehoek / Luc Embrechts.
Wanneer Wammes blijkt te zijn verdwenen gaat de twaalfjarige Bart samen met zijn vrienden Caroline en Bolle (Wim) op zoek. Via een onderaardse gang belanden zij in het rijk van Dir-Yak en maken ze kennis met het volk van koning Gon-Dur. Al snel wordt duidelijk dat zij een gevaarlijke reis moeten afleggen om Wammes te redden uit de handen van de Wachter van de Driehoek, en om vóór de nacht van de drie manen een muziekdoos te vinden om daarmee het rijk van Dir-Yak te redden.
Amadea