Hoe heet het boek waar een meisje op een wit paard zit op de kaft? (zie info)

Dit is een kinderboek en het gaat over een meisje dat (aan het begin van het verhaal) met haar vader in een auto zit en ze komen in de sloot terecht, ze bellen een garage of ze hun auto eruit kunnen halen. Zij komt op een gegeven moment in een oud huis (die verbrand is dacht ik). Tussen door weet ik niet meer wat er gebeurde maar ze werd ineens wakker buiten en er was niemand, ze wist ook niks meer. Bepaalde fragmenten uit het verhaal waren dat ze werd opgesloten in een huis door oude vrouwen en dat werd dacht ik in brand gestoken maar ze weet te ontsnappen. Ergens aan het einde zat ze bij een meertje waar ze naartoe werd gelokt en bijna door iemand werd verdronken(?)

De voorkant is een meisje op een wit paard

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Speelt het paard ook nog een rol in het verhaal?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik ben bijna zeker dat er verder geen paars in voorkwam
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paard*

Het beste antwoord

"Roosje Zondernaam en het Woud van Vergeten" van Gareth Owen. Baarn : La Rivière & Voorhoeve, cop. 1996. ISBN 90-384-1069-7
Een heel spannend griezelboek. Het verhaal begint na een inleidend stukje over de zomer van 1916, als de jonge Aurora door een heks het bodemloze meer ingesleurd wordt. Daarna lees je hoe Roosjes vader - in de hedendaagse tijd - met zijn auto in de sloot rijdt. Roosje gaat hulp zoeken, maar valt door een trapgat en blijft voor dood liggen. Even later wordt ze door een meisje - dat later Aurora blijkt te zijn - het woud ingelokt. Ze is een eind terug in de tijd beland, en samen met Aurora's broer ontsnapt ze uit de klauwen van de heks. Aan het slot blijkt Roosje vijf dagen in coma gelegen te hebben. Haar vader schreef intussen een spannend boek over haar. Dat begint met de auto in de sloot.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja! Dat is hem, dankjewel!!