Daar valt over te discussieren. Voor de leeslijst Nederlands op het gymnasium telde een Toonder mee voor een half punt. Je mocht Toonder dus opvoeren op je literatuurlijst, maar hij werd maar hij werd voor vol aangezien.

Toegevoegd na 42 seconden:
laatste deel moet zijn:
hij werd dus niet voor vol aangezien.
14 jaar geleden
In stripschrift nummer 12 wordt Marten Toonder als auteur genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WAt literatuur is, en wat niet, wordt heel verschillend over gedacht in de loop van de tijd. De laatste jaren wordt gezien dat Marten Toonder een heel apart vernieuwend taalgebruik had, wat velen doet besluiten hem toch tot de literatuur te rekenen. Er bestaat niet een aparte lijst met: dat wel en dat niet. Het hangt af van de leraar Nederlands die je hebt, van wat hij vindt (op dit moment)
Zelf vind ik het absolute literatuur, een plezier om te lezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van uit mijn standpunt,zeker weten! Trouwens,bijna alles van hem,inclusief TP!