Kun je als je nog een kind bent een boek uitgeven?

Ik ben nog niet volwassen en wil graag een boek uitgeven. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

Ja hoor, dat kan, mits het boek goed genoeg is natuurlijk. Mijn zus was ook nog minderjarig toen haar eerste boek uitgegeven werd. Je moet je manuscript insturen bij de uitgever waarbij je het boek graag wilt laten uitgeven. De regels daarvoor staan vaak wel op de sites van de uitgevers. Als minderjarige kan het wel zijn dat je ouders hiervoor wel iets moeten ondertekenen, maar dat komt vanzelf aan de orde als het manuscript is goedgekeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een boekenuitgeverij voor kinderen.

Ben je tussen 10 en 15 jaar, dan geven wij je boek uit. Dat kan in Nederland nergens, alleen bij ons.

Heel veel kinderen en jongeren hebben een boek geschreven. Of een gedichtenbundel gemaakt. Sommigen gaan naar een copyshop om er een soort boek van te laten maken. Echt mooi wordt het vaak niet. En écht is het ook niet.

Boekscout YO! is een uitgever. Wij gaan met je boek aan de slag. Jouw boek wordt bij ons een écht boek. We zorgen dat dat voor elkaar komt, zonder dat je daar een cent voor betaalt! We zetten het daarna in onze winkel, zodat het verkocht kan worden.
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Maar mensen die deelnemen aan Goeie Vraag zijn minstens 16 jaar oud. Dus aan deze tip hebben wij niks. Vraagstelster is dus 16 of 17, omdat ze stelt nog minderjarig te zijn.
fremar
10 jaar geleden
nu ja en wie gaat die leeftijd controleren...zoals de vraag gesteld is lijkt de vraagsteller mij jonger dan 16.
fremar
10 jaar geleden
iemand van 16-17 jaar zal zichzelf geen kind meer noemen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms klik ik wel eens op de plaatjes van iemand om iets over die persoon te weten te komen en dan staat daar een leeftijd jonger dan 16 jaar. Dus die verplichte ondergrens daar trekt niet iedereen zich iets van aan.
Als een uitgeverij jouw boek niet goed genoeg vindt en je weet zeker dat je je boek wel gaat verkopen kun je het natuurlijk ook in eigen beheer uitgeven. Net als dat je een fotoalbum maakt tegenwoordig kun je ook een boek laten maken. Bijvoorbeeld hier: http://www.shopmybook.com/nl/?gclid=CJK-29y25LwCFfPItAodBUEAmA Google voor meer voorbeelden op 'zelf boek uitgeven' of 'zelf boek drukken'.