Niemand komt aan mijn kinderen!

Echt heftige verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+voor jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (25)

Wir Kinder vom Bahnhof Zoo.
Van Christiane F
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi boek he Loenie;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook op die leeftijd.
En heb pas nog de film in mijn uppie zitten kijken!
Kan me helemaal inleven in die hel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een topper en goed educatief boek.
Uit liefde voor mijn kind - Betty Mahmoody

is de eerste die bij me opkomt, ,komt vast nog wel meer :)

Toegevoegd na 15 minuten:
Het leven van Vincent van Gogh - Irving Stone
Sybel - Flora Rheta Schreiber
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaken verschillen, ik vind het een mooi boek.
En natuurlijk is het Amerikaans, Betty Mahmoody is Amerikaanse, het is háár verhaal, geschreven vanuit haar beleving. En het is niet verwonderlijk dat door haar belevenissen deze vrouw niet dol is op Iran.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nelly....ik wilde ook dit boek neerzetten....dat heeft zo'n indruk op mij gemaakt,later zag ik de film,en alles in de film herkende ik,of ik er zelf geweest was bij wijze...
een schitterende emotionele film....en waargebeurd!
Not Without My Daughter....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flm is ook mooi, wat ik niet vaak heb met films die ik zie nadat ik het boek heb gelezen. Heel indrukwekkend.
'Vlucht uit het land van de vrijheid'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De garnalenpelster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Het gesloten koninkrijk - door: Carmen Bin Laden
- Nog eenmaal mijn moeder zien - door: Zana Muhsen
- Levenslang in Thailand - door: Pedro Ruijzing & H. de Kleine
- ...

ik kan door blijven gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De witte hel.
Geschreven door Josef Martin Bauwer.
Over een duitse soldaat Clemens Forrell die in de poolwinter in 1949 uit siberie ontsnapt en na vele omzwervingen uiteindelijk thuis weet te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kruis in de asfaltjugle van david wilkerson en een soort vervolg erop dat heet ik zal nooit meer huilen van nicky cruz en jamie buckingham
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik droomde van Afrika - Kuki Gallmann (mooi in z'n puurheid
De bandietenkoningin - Mala Sen (rauw boek over wraak)
Ik was 12 en fietste naar school - Sabine Dardenne (gruwelijk verhaal, met kracht gebracht)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meisje in de rode jas - Roma Ligocka

Roma (een klein meisje), duikt samen met haar moeder en neefje (de latere Roman Polanski) onder bij een poolse familie tijdens WO2. Jaren later kijkt Roma terug op haar leven en wat voor invloed de holocaust op haar heeft achtergelaten.
Een prachtig boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
australie op blote voeten.Aangegeven als roman maar waargebeurd om de aboriginals te beschermen.

Toegevoegd na 1 minuut:
om ze te beschermen heeft de schrijfster het op een roman gegooid zal maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Autobiografie van Sophia Loren! Van de sloppenwijken van Napels tot op de rode loper!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dagboek van Anne Frank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blauwe plekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leven als verraadster - Ghahramani, Z.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thin Air (beklimming van Mount Everest, en het fout aflopen van een expeditie)
Alive ! (vliegtuig met sportteam uit Argentinië stort neer in de Andes, verhaal over de overlevenden, die niet meer gezocht werden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen van mijn vader- van Barack Obama.

Een schitterende autobiografie over de jeugd, de ouders en het leven van de huidige president van de VS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de Wat.
Geschreven door Dave Eggers, over een jongen die op de vlucht slaat voor de oorlog in Zuid-Soedan en uiteindelijk in de VS terecht komt. Pijnlijk realistisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dag uit het leven van Ivan Denisovitsj
Over het leven in een Siberisch gevangeniskamp.

Het is waar gebeurd en tevens een stuk algemene geschiedenis van de Sovjet-Unie; tevens relevant voor het begrijpen van de huidige situatie in landen als Noord-Korea en China.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
titel ; wraakgevoelens
auteur ; divers
inhoud ; in het boek beschrijven 18 ouders van vermoorde kinderen hoe ze door het proces zijn gewandeld , welke gevolgen het misdrijf had , het immense verdriet en de wraakgevoelens die zei koesteren tegenover de dader.

het boek leest heel goed . zelf heb ik het een paar kaar opzij moeten leggen om dat het even te heavy werdt omdat de ouders het zo gedetailleerd beschrijven . maar ZEKER een aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Gods Callgirl" van Carla van Raay.
Het is een autobiografie van haar, waarin ze beschrijft hoe ze als meisje - op zoek naar liefde - non wordt, vervolgens in de prostitutie terecht komt, tenslotte trouwt en momenteel een spirituele stichting runt.
Een andere aanrader is "Op een blauwe dag geboren" van Daniel Tammet. Ook hij heeft een eigen website: http://www.optimnem.co.uk/
Hij is een autist (Asperger) en hij beschrijft hoe het is om autistisch te zijn. Hij gunt je een kijkje in zijn hoofd en beschrijft hoe hij de wereld ziet en de denkprocessen in zijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebroken glas

- Carolyn D. Wall

De winter van 1938 is de koudste sinds mensenheugenis in Aurora, Kentucky, maar kou bijt minder dan armoede. Op een stuk land op een bevroren helling zorgt Olivia Cross voor haar kleinzoon Will’m, drijft ze een kwakkelende kruidenierswinkel en tolereert ze Ida, die in de schuur woont. Ida is haar moeder, maar Olivia zegt: ‘Toen ik ophield haar ma’am te noemen, dacht ik dat er een eind zou komen aan haar aanspraak op mijn hele hebben en houden. Dat is nooit gebeurd.’

Sinds de dood van haar vader heeft Olivia naast Will’m slechts één liefde gekend: Wing Harris. Maar het is vijfentwintig jaar geleden dat zij elkaar spraken en haar hoop is verflauwd. Nu jaagt er iemand op de wolven die Olivia’s overgrootvader op hun land heeft uitgezet. Iemand die haar familie bedreigt, maar waarom? En waarom duikt Will’ms moeder na veertien jaar weer op? Olivia’s speurtocht naar een uitweg wordt steeds wanhopiger

‘Gebroken glas verdient een plek op de boekenplank naast klassiekers als To Kill a Mockingbird. Een briljante verteller en een fantastisch verhaal.’ O, The Oprah Magazine

‘Je kunt voelen hoe de mensen honger lijden in het Kentucky van 1938, hoe ze liefhebben en haten, hoe angstig ze zijn voor wreedheid en discriminatie. Olivia moet niet alleen een nering drijven terwijl er geen geld is, ze moet ook haar kleinzoon, haar vrienden en de wolven beschermen tegen degenen die hen kwaad willen doen. Een van de meest intense verhalen in tijden.’
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Arthur Japin "De Overgave" Kind gekidnapt door Comanches. Vergeving door achterkleinkind.
Arthur Japin "De zwarte met het witte hart".

Valerie Martin "Bezit " Slavenopstand gezien en beleefd door ogen van plantersvrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verhaal over het gestrande schip, ergens op de Noordpool... eeh.. het is zo'n bekende titel, ik ben hem even kwijt

Toegevoegd na 1 minuut:
Nova Zembla?

Toegevoegd na 2 minuten:
het behouden huys...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"ik was 15 en verslaafd"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Claire Rainwater Jacobs - Het spijt me, mam