Volgens de abt van het klooster waarvan hij de boek)en),dan wel manuscripten zou hebben gekregen is er nooit een Europeaan in het klooster geweest en heeft hij(de abt) niemand papieren over Jezus gegeven en bestaan er geen papieren over Jezus in dat klooster!
Dat lijkt me het zovveelste sprookje over iemand,waarvan we niet eens zeker weten,of hij ooit heeft bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk verzonnen zoals heel het bijbel verhaal het kan zo in het sprookjes park van de efteling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er zijn wel aanwijzingen die zijn claim ondersteunen, maar er zijn ook aanwijzingen die het tegenspreken. Hard bewijs is nooit geleverd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dan voor de wetenschap moet spreken, dan is er geen sluitend bewijs voor deze bewering gevinden.

Maar wat eigenlijk veel interessanter is, is het onderzoek naar de uitwisseling van gedachtengoed tussen Voor-Indië, het Midden-Oosten en Griekenland langs de zijderoute, waardoor allerlei Vedische, Parsi en Boeddhistische ideëen/concepten bekend waren bij Griekse filosofen en ook hun weg vonden in religieuze opvattingen.
En vice versa, de klassieke wijze van afbeelden van Boeddha is vermoedelijk gebaseerd op griekse voorstellingen.

Toegevoegd na 33 seconden:
bewijs gevinden = bewijs gevonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betrof een ander persoon.http://www.evangelie-hindoes.nl/artikelen.php?aid=7&cat=2