wat is de betekenis van een modern levensgevoel?

Voor Nederlands moet ik het boek De Metsiers van Hugo Claus lezen, dit heb ik gedaan en één van de opdrachten erbij is dat ik moet uitleggen in hoeverre het modern levensgevoel in dit boek naar voren komt.

Toegevoegd na 53 seconden:
Nu vraag ik mij af, wat betekent een modern levensgevoel eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Denk aan allerlei zaken uit het dagelijks leven die nog maar sinds kort ontstaan zijn. Bijvoorbeeld het frequente gebruik van luchtvaart, of van smartphones op allerlei gelegenheden zoals sociaal samenzijn en concerten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
modern levensgevoel bestond ook al toen claus piepjong was en zijn debuutroman schreef. Modern levensgevoel zou een wereld kunnen schetsen waarin abortus voorkomt want Anna moet haar zwangerschap van haar partner afbreken, de liefde die spontaan opkomt * Jim en Anna, een wereld individualistisch in tegenstelling tot de gangbare manieren die menselijk gedrag bepalen door normen en waarden uit de samenleving van de jaren 60 indertijd. Hierdoor krijgt het verhaal een dramatische wending .