ik zoek de titel van een boek (thriller) over een gekkenhuis met meisjes waarbij een aantal dood gaan?

Het gaat over een tehuis, waarbij een van de meisjes sowieso aan automutilatie doet (of een gekkenhuis), waarbij de vrouw die een nacht dienst heeft vermoord wordt (door een vreemdeling) en waarnaar noorse/zweedse rechercheurs onderzoek doen (dus het zal zich daar afspelen, maar het is een Nederlands boek). Het is een groot gebouw en op het plein bevindt zich een fontein. Herkent iemand dit boek?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Misschien bedoel je "De Rapunzelmoorden" van B.M. Gill. Baarn : Centerboek, cop. 1995. ISBN 90-5087-199-2
Het is wel een uit het Engels vertaald boek; een origineel Nederlands boek met een beschrijving die overeenkomt met de vraag kan ik niet vinden.

Simon blijft na de plotselinge dood van zijn ouders alleen achter. Hij is een onzekere jongen van 18, die hunkert naar aandacht. Hij krijgt gezelschap van een journaliste die de verdwijning van haar zus onderzoekt. Deze zus had een verhouding met de vader van Simon, een patholoog-anatoom die onderzoek deed naar moorden op vrouwen met lang haar. Als een meisje onder verdachte omstandigheden verdwijnt, is Simon de eerste verdachte. Het draait om mensen die een dubbelleven leiden en moorden, gaat over dreigbrieven van moordenaars, en een psychiatrische inrichting waar vreemde gasten logeren.
Bronnen:
Amadea