welk boek gaat over een fotocamera die 2000 jaar geleden zou zijn gevonden ?

Het is een boek die enkele jaren geleden actueel was. Mysteryboek dus.
Bij opgravingen wordt een camera gevonden dat nog niet geproduceerd is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Nog niet geproduceerd maar wel gevonden ???
kierkegaard47
10 jaar geleden
Ik heb wel meer van dit soort verhalen gehoord, bv. over een zwitsers horloge dat nog maar 50 jaar zo gemaakt wordt (ofzo) , maar bij een opgraving als een 700 jaar oud object gevonden zou zijn. Het lijkt me niet ondenkbeeldig dat er dus ook een verhaal kan bestaan over een camera die wel gevonden, maar nog nooit gemaakt is. Uiteraard zal het hier altijd om hoaxes of fictie gaan. Maar dit specifieke verhaal zegt me zo gauw niet iets, en ik kan er ook niet zo snel iets over vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werd hij 2000 jaar geleden gevonden, of laatst en bleek deze 2000 jaar oud te zijn?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je het boek van Andreas Eschbach Het Messias mysterie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is inderdaad het boek wat ik bedoelde. Hartelijk bedankt voor het antwoord. Ik ben er erg blij mee.