De veranderingen in de film ten opzichte van het boek zijn gelukkig beperkt gebleven. Deze zijn beperkt tot enkele aanpassingen aan de volgorde van het verhaal en aan het verhaal zelf een detail. In het begin van de film wordt getoond hoe Dreverhaven sterft. Je krijgt dan de indruk dat Dreverhaven door Katadreuffe zijn zoon om het leven is gebracht. Je wordt echter op het verkeerde been gezet en aan het einde van de film blijkt, dat Dreverhaven de hand aan zich zelf geslagen heeft. In het boek verneemt Katadreuffe nooit meer iets van zijn vader.
In de film word Katadreuffe overhoord door de politie, omdat hij verdacht wordt van moord. Op het bureau vertelt hij zijn hele levensverhaal en wordt dat in flashbacks getoond aan de kijker. In het boek loopt het verhaal van begin tot eind volledig chronologisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het één is binnen twee uur afgelopen over het andere doe je doorgaans langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beide zijn complementair want zelden gebeurt bij de verfilming van een boek. Het boek heeft een ongelooflijke sterke taal en de film zijn de personnages dan weer uizonderlijk gecast.