Hoe heet het boek waarin een vrouw uit gaat zoeken, wat er met haar broer aan de hand is. Waarom hij al 6 jaar lang geen contact gezocht heeft?

Het is een Amerikaans boek. Een vrouw kijkt tijdens de begrafenis van haar vader om zich heen en ziet een eindje verderop haar broer staan. De hele famile had al 6 jaar niks van hem gehoord en na de begrafenis is hij gelijk verdwenen. De vrouw besluit dan uit te zoeken wat er aan de hand is. De broer was 6 jaar eerder hoofdgetuige in een proces tegen een gevaarlijke crimineel. Voor de veiligheid moest hij toen een nieuwe identiteit aannemen. Nu hij op de begrafenis van zijn vader geweest is, is de rest van de familie ook in gevaar.

Ik weet niet zeker of het helmaal klopt, maar hopelijk kan iemand helpen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dat idee had ik ook, CaatPeeters! Waarschijnlijk is die vraag verwijderd of zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, jullie hebben gelijk, ik had de vraag eerder gesteld, maar toen werd hij verwijderd omdat hij niet aan de voorwaarden voldeed.

Antwoorden (1)

Vermoedelijk zoek je de detectiveroman "Dood spoor" van Patricia Rushford. Kampen : Voorhoeve, cop. 2006. ISBN 90-297-1809-9. Vertaling van 'As good as dead', 2005.

Luke is zes jaar geleden spoorloos verdwenen en wordt verdacht van de moord op belangrijke getuigen. Bij de begrafenis van zijn vader is hij aanwezig. Maar als zijn zus, privé-detective Angela, hem probeert te vinden, wordt er een aanslag gepleegd op een vriend van de familie. Angela ontdekt de verblijfplaats van haar broer, maar een huurmoordenaar volgt haar en weet Luke te ontvoeren. Intussen wordt Angela ontvoerd door leden van de maffia die ook op zoek zijn naar haar broer en daarna door de huurmoordenaar die schoon schip wil maken. In deze misdaadroman is de hoofdrol weggelegd voor een politieagente die na een emotionele ervaring tijdelijk gestopt is met werken. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan, en Angela gaat op onderzoek uit. Daarbij ontdekt ze heel wat meer dan de politie die over alle aanwijzingen heen kijkt.
Bronnen:
Amadea