Is er een Alles voor Romeo samenvatting op het internet te vinden?

Ik zoek een samenvatting van alles voor romeo van caja cazemier. staat die toevallig hier ergens op het internet? ik kan namelijk nergens wat vinden. ps; het is een jeugdboek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag het aan Google, of probeer scholieren.com. Als het niet in de eerste +-5 bladzijdes op Google te vinden is, dan is het er niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op scholieren.com kon ik het ook niet vinden, maarja.. Bedankt in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees het boek en schrijf er zelf een.

Antwoorden (1)

Alleen korte samenvattingen, maar daaruit wordt wel duidelijk waar het boek over gaat:

Als Anouk via Hyves de iets oudere Romeo ontmoet, verandert haar hele leven. Hij ziet er goed uit, geeft haar cadeautjes, neemt haar mee uit eten en fluistert steeds weer hoe mooi ze is. Ze geniet van de roes van alcohol, drugs en de liefde, en haar ‘oude’ leven lijkt ineens duf en kinderachtig.
Dan vraagt Romeo haar om iets voor hem te doen, iets wat ze helemaal niet wil doen. Maar ze wil Romeo ook niet kwijt. En voor ze het weet, leeft ze een leven van leugens en is ze verstrikt geraakt in een nachtmerrie waaruit ze niet meer kan ontsnappen. Want Anouk doet alles voor Romeo...

Anouk is een meisje van zestien dat het thuis niet makkelijk heeft. Haar vader is buiten beeld en haar moeder is manisch depressief, waardoor veel huishoudelijke taken op Anouks schouders neerkomen. Ook op school gaat het niet lekker. Anouk is de laatste jaren vaak verhuisd, en ze vindt het lastig op de nieuwe school haar draai te vinden. Maar dan ontmoet ze op internet de vijf jaar oudere Romeo. Hij is charmant en attent, en overlaadt haar met aandacht en cadeautjes. Precies wat Anouk op dat moment nodig heeft. Dat Romeo deel uitmaakt van een organisatie die geld verdient met vrouwenhandel en drugs, daar komt ze pas veel later achter…

De moeder van de 16-jarige Anouk is ziek en lijdt aan depressies. Hierdoor heeft Anouk het moeilijk thuis, zij moet het huishouden draaiende houden. Op Hyves heeft ze geen last van dit probleem, daar is iedereen je vriend.
Op een dag vindt ze een vriendenverzoek van ene Romeo in haar mailbox, hij is 21 en ontzettend knap. Al snel raken ze aan de praat en besluiten ze wat af te spreken. Anouk raakt tot over haar oren verliefd. Romeo is ontzettend lief, koopt cadeautjes voor haar en neemt haar mee uit. Anouk heeft alleen nog maar tijd voor Romeo, niks anders boeit haar meer. Ze is nauwelijks nog thuis en ook haar vriendin Jasmina, die twijfelt of Romeo wel zo goed voor Anouk is, laat ze volledig vallen.
Op een gegeven moment begint Romeo raar te doen. Hij zegt dat hij in de schulden zit door alle cadeaus die hij haar heeft gegeven. Romeo weet wel een oplossing voor dit probleem: hij vraagt Anouk zijn schulden met seks af te betalen. Anouk ziet dit absoluut niet zitten maar besluit het toch te doen, voor Romeo! Totdat het steeds erger begint te worden en Anouk begint te twijfelen. Zou Romeo misschien een loverboy zijn?
Amadea