Hoe heet het oude handboek van Oma met adviezen voor vrouwen?

Bv. Kleding meenemen op reis, bh bandjes wegwerken of gekke vlekken. Het is niet "handboek voor de vrouw van nu".

Toegevoegd na 5 minuten:
Correctie: het boek was van mijn oma, niet vanuit een oma geschreven. Ging juist over de jonge, modebewuste vrouw.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of je deze bedoelt maar ook een erg leuk boekwerkje is: 1100 Raadgevingen voor de huisvrouw
Uitg. Firma Franken Amsterdam Dit is waarschijnlijk niet meer te koop Bron: www.50plusplein.nl

Antwoorden (3)

Er zijn nogal veel boeken met een dergelijke titel. "Oma weet raad". Of "Grootmoeder's [aller]beste tips". Of "Tips en trucs uit grootmoeders tijd".

Weet je nog hoe het eruit zag?
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, het boek was van mijn oma, niet vanuit een oma geschreven. Ik kan me de voorkant heel slecht herinneren, maar volgens mij was het hele boek geïllustreerd met realistische tekeningen. Zowel van vrolijke jonge vrouwen als stapsgewijze aanwijzingen.
Ik denk dat je het boek bedoeld: Oma's huis-,tuin-en keukenboek, met duizend en één praktische raadgevingen en handige tips uit oma's tijd voor de moderne, milieubewuste vrouw, geschreven door Geertje Gort.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op onderstaande link zie je hoe het boek er aan de voorkant uitziet:

http://www.stormybooks.nl/a-28357727/overig/geertje-gort-oma-s-huis-tuin-en-keukenboek/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je: "Vraag het oma" van M. Grubert en destijds uitgegeven door Meulenhoff uit 1974. Voor afeelding van de cover zie 1e link.
Het boek is nog tweedehands te koopvia Bol of Boekwinkeltjes, zie 2e link