wat is de procedure om een kinderboek te schrijven?

ik wou graag een boek schrijven + illustreren, voor peutertjes van 2-3jaar
hoe gaat dit allemaal in zijn werking?

* Wat is de kans dat een uitgever interesse heeft? ik heb vernomen dat uitgevers enorm veel kinderboeken toegestuurd krijgen.. en dat er maar weinigen er echt geraken ..
* Schrijf ik enkel een manuscript en stuur ik dat op? of moeten de tekeningen/schilderijen er ook bij (dat lijkt me wel logischer mits dat grotendeels het verhaal bepaald)
* hoe groot is de kans dat je onbewust een verhaal maakt dat iemand anders eigenlijk al heeft gemaakt? (er zijn uiteindelijk niet extreem veel onderwerpen dat een peuter begrijpt)
* Uit nieuwsgierigheid: Hoeveel verdien je ongeveer met kinderboeken? (hoewel dat niet belangrijk is omdat ik dit enkel wil doen voor mezelf)
* andere tips of informatie omtrent dit onderwerp zijn altijd welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou het eerst schrijven en illusteren.
En dan gaan leuren bij uitgevers.
ls het goed is en je hebt geluk, vind je iemand die het uit wil geven.
Je gaat eraan verdienen als je boven een bepaalde oplage komt. (ik meen te weten 5.000 exemplaren, maar pin me er niet op vast).
Daarboven krijg je geld voor elk verkocht exemplaar. Van enkele euros tot een euro of 10 per stuk.

En probeer vooral origineel te zijn.
Als ik jou was zou ik me eerst heel erg verdiepen in de boeken die al geschreven zijn voor die doelgroep.
Zodat je niet in herhaling vervalt en met iets authentieks op de proppen komt.

Heel veel succes met je project.
En bedenk, al geeft niemand het uit, je kunt er allicht de peuters in je omgeving gelukkig mee maken.
En de weg naar het eindresultaat toe is eigenlijk belangrijker dan het resultaat.
Daar kan je ook veel voldoening uit putten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, gá ervoor.
Lijkt me een hele leuke en zinvolle onderneming.
By the way, ¿wat is een "kribbe"?
Ik ken "kribbe" alleen in de kerststal, voor het kindje jezus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een lief woord. Veel leuker als kinderdagverblijf.

Andere antwoorden (1)

Kijk eens op onderstaande website over schrijven en alles wat erbij komt kijken, bijvoorbeeld bij meestgestelde vragen.

(td)