Bestaat het dorpje Oucwègne uit het boek 'Mevrouw Verona daalt de heuvel af' uit het boek van Dimitri Verhulst echt?

Op internet staat wel dat 'het dorpje' in Belgie ligt, maar is dit slechts iets wat iemand denkt dat het voor moet stellen, of ligt Oucwègne echt in Belgie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

nee, dit is een fictieve naam. dit dorpje bestaat niet echt
11 jaar geleden
"In het fictieve dorpje Oucwègne, bestaande uit drie heuvels en een rivier, wordt één van de heuveltoppen bewoond door mevrouw Verona. Met haar 82 jaar daalt ze op een gure winterdag naar beneden, zich beseffende dat ze niet meer terug zal kunnen keren".

Het dorpje bestaat dus niet echt.
Amadea