voor welke leeftijd is harry potter bedoeld?

ik zit te twijfelen of ik de boeken wil lezen, maar ik weet niet voor welke leeftijd de boeken bedoeld zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
44.4K
Amadea
11 jaar geleden
Mensen die oud genoeg zijn om deel te nemen aan Goeie Vraag hebben de leeftijd voor het lezen van Harry Potter al lang bereikt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je nu 16 of 60 bent.........dat maakt voor het "leuk vinden"
van een boek niks uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las de boeken toen ik een jaar of twaalf was geloof ik. Mijn moeder las ze tegelijk met mij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik vind dat je je kind zelf moet laten kiezen ik ben zelf elf jaar en ik ben drie jaar geleden met het eerste boek begonnen en lees de serie nu opnieuw. Waarom zou je kind het zelf niet gewoon mogen kiezen?

Het beste antwoord

de eerste boeken volgens mij vanaf een jaar of 10, daarna is de grens wat hoger. Maar er zijn zeker zoveel volwassenen die de boeken leuk vinden. Weet niet hoe oud je bent, maar gewoon aan beginnen. Even bij de bieb halen. Vind je het niets dan breng je ze zo terug. Er zijn trouwens ind e fantasyboeken veel leuke boeken. Zeker zo leuk als harry.
Dus probeer het gewoon
anneliez
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

9 jaar en ouder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de bibliotheek heb je vier categorieën boeken: De A-boeken (te herkennen aan de letter A op het etiket) zijn geschikt voor kinderen van 6 tot 9 jaar, B-boeken zijn geschikt voor kinderen van 9 tot 12 jaar en C-boeken zijn geschikt voor kinderen vanaf 12 jaar.

Harry Potter deel 1, 2 en 3 zijn B boeken en vanaf deel 4 zijn het C boeken dus dat is je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer categorien hoor!
Wij hebben ook nog een paar planken voor beginnende lezers,
met een S voor starters en M3 voor midden groep 3 en E3 voor eind groep 3 ........etc. en dat ook voor groep 4.
Dat zijn toch 6- en 7-jarigen meestal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde die even niet maar natuurlijk heb je gelijk. Er staan er overigens maar drie maar dat komt omdat ze sinds kort ook een D categorie hebben voor vanaf 15 maar dat heeft niet elke bieb.
De serie is oorspronkelijk bedoelt voor kinderen. Maar is zo populair geworden dat veel volwassenen de serie ook hebben gelezen. Ik ben zelf begonnen op mijn 11de. Ik denk dat dat een goede leeftijd is. Je kan natuurlijk altijd gewoon beginnen met lezen en als het te moeilijk/eng wordt kan je altijd nog stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deel 1 en 2 vanaf 7 jaar
deel 3 tot 4 vanaf 9 jaar
deel 5 en 6 vanaf 11 jaar
deel 7 12+