Die worden het voorwerk genoemd.

"Het begin van een boek heet voorwerk. Over de juiste volgorde van de elementen van het voorwerk bestaat soms verschil van mening. Wij houden de gangbare indeling aan:
(1) Franse titel
(2) Titel
(3) Geschiedenis van het boek’ en copyright-vermelding
(4) Opdracht
(5) Voorrede of Ten Geleide van een ander
(6) Inhoud
(7) Lijst van illustraties
(8) Verantwoording
(9) Corrigenda of errata
Al deze elementen moeten, als het enigszins kan, op een rechterpagina staan. Maar (3) staat altijd links, en (9) kan gerust links staan. Tegenover (2) kan een titelplaat of frontspice staan.
Belletrie heeft niet meer dan vier pagina’s voorwerk."
Bron: http://www.graveen.nl/vb_boek/index.html

Met Franse titel wordt bedoeld:
"De allereerste (rechter)pagina van een boek waarop, meestal alleen, de titel van het boek staat en voorafgaand aan de volledige titelpagina, waarop naast de titel ook andere informatie staat. Wordt ook 'voordehandse titel' genoemd."
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben erg blij met dit antwoord!

Andere antwoorden (1)

Voorblad en titelpagina.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
b.v.: voordehandse titel ~ Franse titel enz????