als ik in eigen beheer een kinderboek uitbreng en de druk- en bindkosten zijn al 10 euro per stuk, wat is de verkoopprijs en wat rekent de winkelier?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tip van bevriende schrijvers: Als je eerst eens een setje wil afdrukken om te kijken of het aanslaat, kun je ook gebruik maken van de Espresso Book Machine bij American Book Center in Amsterdam. Dan ben je waarschijnlijk veel minder geld kwijt dan wanneer je een flinke oplage laat drukken. http://www.schrijvenonline.org/nieuws/abc-adam-eerste-espresso-boekmachine

Antwoorden (2)

De verkoop prijs hangt dan af wat de totale kosten van het lees klaar maken van een boek, dan het gene wat je er aan wil verdienen, en de winkelier moet er ook iets aan verdienen, verzendkosten enz enz
In eigen beheer is dit vrijwel niet te doen tenzij je veel geld hebt, dus laat je boek testen bij een uitgever en mss heb je geluk dat hij het wil uitgeven, anders moet je er een aantal laten drukken en dan op internet verkopen via sites of boeken beurzen, en kijk wat de concurrentie vraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gemiddelde marge van de winkelier is 40% van het boek. Stel dat jij dus 10% marge zelf wil, dan kost het boek voor de consument 20 euro.

Daarnaast zou ik willen aanbevelen om eens te kijken bij internetdrukker www.lulu.com, want ik vermoed dat je dan voordeliger uitbent in je kostprijs, want 10 euro is aan de hoge kant denk ik voor een zwart/wit boekwerk.