Hoe heet de stijl van boekomslagen van de Volkskrant-serie Verboden Boeken?

De boeken van de Volkskrant-reeks Verboden Boeken hebben allemaal een nieuw omslag gekregen. Op die omslag is de achtergrond effen één kleur en er staan "silhouetten" op in het zwart.

Via de link hieronder kan je alle boeken zien:

http://2.bp.blogspot.com/-u2PVcox3cKQ/UJgYOpMnoMI/AAAAAAAAHGk/d9nQdDTLrrA/s1600/Schermafbeelding%202012-11-05%20om%2020.07.07.png

Dit vind ik een heel mooie stijl en voor het huidige boek dat ik aan het schrijven ben wil ik iemand vragen voor mij een dergelijk omslag te ontwerpen. Wie weet hoe dat heet? Heeft het een naam, of moet ik de afbeelding hierboven erbij geven om duidelijk te maken wat ik bedoel?

Bedankt!
~Amfibrachys

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je aangeeft dat het minimalistisch illustratieve siluetten moeten zijn, kom je al een aardig eind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij een simpelere versie van popart. felle kleuren, simpele vormen en strakke lijnen.