In welk boek probeert men tevergeefs na te gaan of een in het wild opgegroeid meisje vanzelf God zal ontdekken zonder dat ze er over heeft gehoord?

Heel wat jaren geleden heb ik een (ik meen uit het Engels vertaalde) roman gelezen waarvan mij nu zowel de titel als de naam van de auteur ontsnapt. Misschien kan iemand van jullie mij helpen? In het verhaal wordt een meisje gevonden dat in het wild is opgegroeid. Men wil haar taal en cultuur bijbrengen, maar alles i.v.m. religie (bv. het woord 'God') moet verzwegen worden omdat men wil zien of iemand op natuurlijke wijze op het spoor van God kan komen. Dit mislukt, maar omdat men bang is de overheid teleur te stellen brengt men het kind toch op subtiele wijze op het godsdienstige spoor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Weet je misschien nog waar het meisje opgroeide? "In het wild" is geen handige zoekterm en ook met de andere woorden (meisje, God, religie, opgegroeid) vind ik (nog) geen antwoord. Was dit in de jungle, in een grot, nog ergens anders? Ieder preciezer trefwoord is welkom!

Antwoorden (1)

Zou het "de wolfskinderen" van Maclean, Charles kunnen zijn? Als je ww.hollandnet.nl de titel en/of auteur intypt krijg je een beschrijving van het boek.
Benieuwd of het raak is!