Behoud ik bij Lulu de rechten op mijn boek?

Dit jaar doe ik weer mee aan nanowrimo. Het boek dat ik schrijf wil ik misschien laten drukken via Lulu. Omdat ik er geen ambitieuze pretenties mee heb, wil ik het graag alleen voor mijzelf en vrienden houden en ik wil vooral zelf de rechten behouden. Behoud ik die, als ik bij Lulu mijn boek laat drukken?

Bedankt!
~Amfi

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens de website van Lulu kun je een boek in eigen beheer laten uitgeven. Dit betekent dat jij de rechten behoudt. Je behoudt 80% van de winst van jouw boek. Het bedrijf maakt natuurlijk kosten voor het drukken en inbinden.
Zij beoordelen aangeboden boeken ook niet. Je kunt alles laten drukken, als je maar betaalt.
Er zijn wel bedrijven die naast de mogelijkheid van eigen beheer, de rechten overnemen als je een boek wilt laten publiceren. Dan zijn alle kosten voor hen, maar ook een groot deel van de winst. (o.a Boekscout, Free Musketeers).