Hoe beschrijf je de dood van een fictie karakter?

Telkens als ik iets probeer ziet het er heel onrealistisch uit. De persoon gaat dood aan ziekte in de armen van een ander persoon. Maar hoe beschrijf je dit realistisch met duidelijke emotie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet wel eerst alles zelf hebben meegemaakt wil je een goed romanschrijver worden. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, ik hoop dat ik het op deze manier niet mee maak (geloof me, er gaat heel wat ellende aan vooraf)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor,als je creatief wil zijn,zul je toch zelf moeten bedenken wat je schrijft.het zal in elk geval moeten aansluiten wat karakters betreft aan wat je al geschreven hebt.suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schrijvers doen vaak research,je zou iemand dus naar z'n ervaringen hiermee moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat lukt, dan ben je geschikt als schrijver! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak zijn mensen die in de omgeving van iemand tijdens een ziektebed, en de persoon die binnenkort zal sterven, heeeel erg sterk......en zeker na een heeeel zwaar,lang ziektebed is er vaak een gevoel van verlossing..

Antwoorden (1)

Ik denk dat je het niet te zoetsappig moet maken of te romantisch want in de realiteit is het heel vaak anders. Ikzelf kan daar persoonlijk echt helemaal niet tegen als een stervende held in zijn laatste ademhaling zegt: ik hou van je....Wat betreft de emotie.....is heel moeilijk, dat hangt af van vele situaties in het verhaal vooraf.......ik zou eerst eens onderzoek doen naar het bewuste ziekte verloop/afloop. Of.............en dit is vast heeeeeeel erg fout van mij, als niet schrijver zijnde, om te zeggen......in andere boeken gaan lezen en belezen hoe een ander het omschrijft.
Ik zou je dan Alarmfase rood van Tess Gerritsen aan kunnen bevelen.....daar zijn erg veel mensen ziek en leggen er ook een aantal het loodje.......

Toegevoegd na 5 minuten:
Vaak zijn mensen die in de omgeving van iemand tijdens een ziektebed, en de persoon die binnenkort zal sterven, heeeel erg sterk…...en zeker na een heeeel zwaar,lang ziektebed is er vaak een gevoel van verlossing..