Wie kent dit prentenboek over de dood?

Ik heb als kind een prentenboek gelezen over de dood. Het heeft toentertijd heel veel indruk op me gemaakt, maar ik ken de titel niet meer.
Het ging over een jongen en een meisje die met een bootje bij het water gingen spelen. De jongen valt in het water en verdrinkt. Het meisje wil hulp halen, maar het is al te laat.
Op de laatste bladzijde gaat het meisje met haar moeder bloemen brengen bij het graf van het jongetje.

Als ik het me goed herinner waren de prenten geverfd.

Komt het iemand bekend voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bekijk eens op http://www.peuterplace.nl/rouwverwerking/rouw_verlies_prentenboeken.htm daar staan heel veel prentenboeken over de dood, je kan ze ook meteen kopen. Khoop dat ik je heb geholpen!!;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas.. hij staat er niet bij. Veel van deze boeken stonden ook op andere sites.. maar geen van die boeken komt me bekend voor. Toch bedankt!

Het beste antwoord

Vaarwel Rune / Marit Kaldhol (tekst) en Wenche Oyen (illustraties). Altamira, 1994. ISBN 90 696 3014 1
Elsa maakt van dichtbij mee, hoe haar allerbeste vriendje Rune verdrinkt. Haar verdriet is groot, maar ze leert zijn dood te aanvaarden doordat haar moeder laat zien dat Rune in Elsa’s hart verder leeft.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja!! Dat is hem! Bedankt :D