Zijn er concrete plannen dat het boek ' Het Familieportret' geschreven door Jenna Blum wordt verfilmd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hier kun je lezen dat Jenna Blum daar wel op hoopt, en ze fantaseert ook al over de rolverdeling (Meryl Streep)

"When will there be a movie version of Those Who Save Us?
Soon, I hope. Those Who Save Us has been optioned for a film, so my fingers are crossed that it won’t be too long before we see our casting choices for the novel on the silver screen. While I was writing Those Who Save Us, one of my favorite breaks was to walk along the Charles River and cast the characters in my mind; many of you have since played this favorite game with me at book clubs and events. Across the board, Meryl Streep is the favorite for the older Anna. The young Anna? Kate Winslet is a popular choice. I often envision Jodie Foster playing Trudy. And the one casting decision I’ve insisted on all along: for the Obersturmfuhrer, Alec Baldwin. (To see an account of my stalking Mr. Baldwin for the part in real life and how this turned out, please visit the My Date With Alec Baldwin entry on my blog.)"
http://www.jennablum.com/blum-saveus-qa.htm

Hier kun je contact met haar opnemen.
http://www.jennablum.com/blum-contact.htm

Je krijgt vast antwoord, want het lijkt erop, dat ze contact met haar lezers op prijs stelt. Dat blijkt o.a. hier:

"Het verhaal greep me bij mijn strot en het is echt lang geleden dat ik zo’n goed boek las. Op Twitter tweet ik met de schrijfster en zij is bezig met het schrijven van het script voor de film. Aangezien ze contact heeft met Steven Spielberg zie ik zijn zoveelste meesterwerk wel verschijnen!"
http://www.boekmeter.nl/book/12051

Dat laatste bericht is van februari dit jaar, en ik neem aan dat de schrijver hier niet zomaar wat kletst (het klopt overigens ook dat Blum twittert). Als ze werkelijk contact heeft met Spielberg, en ze is ook bezig met een filmscript, dan zou die film er dus best eens kunnen komen. Ze zal vast niet zomaar voor de lol bezig zijn met een filmscript.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je goede, uitgebreide antwoord!